• Moje úvahy, recenze apod.

Harry Potter x Twilight sága

17. prosince 2009 v 20:03 | Lili : )

Takže tento článek jsem chtěla napsat už delší dobu, ale dokopala jsem se k tomu až nyní. Chtěla jsem napsat fan fiction ke Stmívání a tak jsem si nechala od kámošky převykládat Zatmění. A právě to mne k tomu přimělo. Totiž ten obsah. Jde pouze a jen o můj názor, takže bych vás prosila o tom, abyste se vyvarovali komentářů typu "ty jsi blbá, napsala jsi snad někdy něco lepšího" popř. horší věci. Takže jestli hodláte pokračovat tak tady to máte.

Harry Potter. Tato sága mě doprovází od mého dětství. S knihami jsem začala v páté třídě a od té doby jsem je přečetla aspoň milionkrát. J.K. je naprosto fantastická spisovatelka s obdivuhodnou fantazií. Dokázala vymyslet celý svět, který má svůj řád a logiku. Knihy jsou dobrodružné a díl od dílu temnější. Prostě naprostá nádhera! Všechny filmy kromě posledního dílu mne naprosto nadchly. Efekty, herecké výkony, hudba...to všechno je naprosto dokonalé. Prostě jedinou věc, kterou bych zde zkritizovala je šestý film. Scénáristé ho pěkně pos*ali jen co je pravda. Režisér, efekty a hudba byly skvělé, ale herecké obsazení bylo naprosto otřesné. Jak jsem již řekla, Rowlingová by patřila zabít za to, že jim schválila takovou prasárnu! Já miluju akční, temné a dobrodružné filmy, a proto mě tak strašně naštvalo, že z Harryho udělali sladku limonádu (a co si budeme povídat i pěkně trapnou).

A nyní k Twilight sáze. Naprosto mě na ní fascinuje ta temná atmosféra. Líbí se mi Forks, ve kterém neustále prší. Miluji totiž déšť a bouřky. Pak se mi také hrozně líbí fantasy postavy jako upíři a vlkodlaci. Atmosféra filmu. Většina se odehrává v lese, na skále, pobřeží, prostě v temných místech. Strašně mě zaujaly mýtické postavy a krajina. Prostě celá atmosféra filmu. Bohužel je tu mnoho věcí k vytknutí. Celý film je naprosto fantastický, ale nelíbí se mi, že autorka vynechala naprosto upíří podstatu. Hlavní jsou prostě vztahy. Autorka umí opravdu skvěle psát, to je nepochybné, ale prostě si je upravila až moc. Edward se párkrát proběhne po stromě a občas nadělá drama okolo Belly. Upírův život by měla řídit především jeho touha po krvi. Ale Edward si v klidu chodí okolo Belly a vůbec na ní nemá chuť. Druhý díl je mnohem více zaměřený na fantasy a o třetím dílu se říká, že bude mnohem temnější. Ovšem podle děje mne zklamal na celé čáře. Bella si bude vymýšlet, jako že miluje Jacoba, ale bude s Edwardem. Jacob ji bude zahřívat ve stanu, když Edward nemůže a Bella se bude s Jakem líbat...prostě totální zmatek. Navíc se nekoná žádný extra velký boj, pouze se jen chystají na velkou bitvu a nakonec je Victorie po pár minutách mrtvá. K pláči. Prostě je to hodně o vztazích a já nemám ráda romantické filmy. Vynechat tu lásku, bylo by to perfektní.

A výsledek? Jednoznačně pro mě vítězí Harry Potter. Autorka vytvořila svůj vlastní svět, který je promyšlený do nejmenších detailů. Je hodně akční a temný. Stmívání je sice celkem slušná konkurence, ovšem u mě projela na celé čáře, právě díky oním "romantickým" scénám. Mně přijdou spíše trapné a celý film kazí. Autorka by se měla spíše zaměřit na upíří a vlčí podstatu, místo na vztahy. Potom už mi uniká smysl proč je Edward upírem, když kromě vyjímečných chvílí se chová jako normální člověk. Prostě to nemá logiku. Takže já volím Harry Pottera a Stmívání budu určitě sledovat, ale není pro mě tím pravým filmem.